Õendusoskuste kaasajastamine | |
Õppekavarühm | Sotsiaaltöö ja nõustamine, õendus |
Õpiväljundid | Oskab välja tuua õendusdiagnoose, kasutadas NANDA klassifikatsiooni; teab õendusloo dokumenteerimise põhimõtteid lähtuvalt tõenduspõhisest õendusprotsessist; teab a- ja antiseptika põhimõtteid ja oskab neid seostada õe tööga, teab vajalikke nakkustõrjemeetodeid haiglainfektsioonide ennetamisel tagamaks patsiendi/kliendi ja personali ohutut keskkonda; oskab teostada kliinilise õenduse toiminguid simulatsiooni keskkonnas, tuginedes tõenduspõhisusele. |
Õppekava eesmärk | Anda õppijatele teadmised õendusdiagnoosidest, kasutades NANDA klassifikatsiooni, õendusloo dokumenteerimisest, a- ja antiseptika põhimõtetest, nakkustõrje meetoditest haiglainfektsiooni ennetamisel ja kliinilise õenduse toimingutest tõenduspõhisusele tuginedes. |
Sihtrühm | Koolituse sihtrühm on varasema meditsiinikooli õe kutsekvalifikatsiooni omavad tööealised inimesed. |
Õppekava koostaja ja juht | Kadri Kööp, kõrgharidus |
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemus | Erialane kõrgharidus |
Õpingute alustamise tingimused | Kutsekvalifikatsiooni tõendav dokument (õed – Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli, Tartu Tervishoiu Kõrgkooli või Kohtla-Järve Meditsiinikooli diplom õe põhikoolituse õppekava täitmise kohta). |
Minimaalne osalejate arv | 15 |
Maksimaalne osalejate arv | 35 |
Õppe maht | 40 akadeemilist tundi |
Õppe sisu | Infektsioonikontrolli alane terminoloogia, a- ja antiseptika põhimõtted, nakkustõrjemeetodid haiglainfektsioonide ennetamisel. Õendusprotsess, NANDA taksonoomia olemus, NANDA taksonoomia valdkonnad ja klassid, patsiendi terviseseisundi hindamine ja õendusanamneesi võtmine, õendusdiagnooside sõnastamine NANDA I taksonoomia alusel, õendusloo dokumenteerimine (õendusplaani koostamine). Käsitletakse erinevaid kliinilisi õendustoiminguid – süstimine, veenipunktsioon, veenikanüüli paigaldamine, põiekateetri paigaldamine, nasogastraalsondi paigaldamine, elektrokardiogrammi teostamine. |
Õppekeskkonna kirjeldus | Klassiruum, simulatsioonikeskkond. |
Õppematerjalide loend | 1. T. Heather Herdman, (2012) Õendusdiagnoosid, definitsioonid ja klassifikatsioon 2012-2014. 2. Roper, N. (1999). Õenduse alused : elamise mudelil põhinev õendusmudel. |
Lõpetamise tingimused | Õppetöös osalemine, õpiväljundite omandamine. |
Väljastatavad dokumendid | Kursuse lõpetajale väljastatakse tunnistus, kui õpiväljundid on saavutatud. |
Täiendav informatsioon | |
Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis! |