Õendusoskuste kaasajastamine
ÕppekavarühmSotsiaaltöö ja nõustamine, õendus
ÕpiväljundidOskab välja tuua õendusdiagnoose, kasutadas NANDA
klassifikatsiooni;
teab õendusloo dokumenteerimise põhimõtteid
lähtuvalt tõenduspõhisest õendusprotsessist;
teab a- ja antiseptika põhimõtteid ja oskab neid
seostada õe tööga, teab vajalikke nakkustõrjemeetodeid
haiglainfektsioonide ennetamisel tagamaks
patsiendi/kliendi ja personali ohutut keskkonda;
oskab teostada kliinilise õenduse toiminguid
simulatsiooni keskkonnas, tuginedes
tõenduspõhisusele.
Õppekava eesmärkAnda õppijatele teadmised õendusdiagnoosidest,
kasutades NANDA klassifikatsiooni, õendusloo
dokumenteerimisest, a- ja antiseptika põhimõtetest,
nakkustõrje meetoditest haiglainfektsiooni ennetamisel ja
kliinilise õenduse toimingutest tõenduspõhisusele
tuginedes.
SihtrühmKoolituse sihtrühm on varasema meditsiinikooli õe kutsekvalifikatsiooni omavad tööealised inimesed.
Õppekava koostaja ja juhtKadri Kööp, kõrgharidus
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemusErialane kõrgharidus
Õpingute alustamise tingimused Kutsekvalifikatsiooni tõendav dokument (õed –
Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli, Tartu Tervishoiu
Kõrgkooli või Kohtla-Järve Meditsiinikooli diplom õe
põhikoolituse õppekava täitmise kohta).
Minimaalne osalejate arv15
Maksimaalne osalejate arv35
Õppe maht40 akadeemilist tundi
Õppe sisuInfektsioonikontrolli alane terminoloogia, a- ja antiseptika
põhimõtted, nakkustõrjemeetodid haiglainfektsioonide
ennetamisel.
Õendusprotsess, NANDA taksonoomia olemus, NANDA
taksonoomia valdkonnad ja klassid, patsiendi
terviseseisundi hindamine ja õendusanamneesi võtmine,
õendusdiagnooside sõnastamine NANDA I taksonoomia
alusel, õendusloo dokumenteerimine (õendusplaani
koostamine).
Käsitletakse erinevaid kliinilisi õendustoiminguid –
süstimine, veenipunktsioon, veenikanüüli paigaldamine,
põiekateetri paigaldamine, nasogastraalsondi
paigaldamine, elektrokardiogrammi teostamine.
Õppekeskkonna kirjeldusKlassiruum, simulatsioonikeskkond.
Õppematerjalide loend1. T. Heather Herdman, (2012) Õendusdiagnoosid,
definitsioonid ja klassifikatsioon 2012-2014.
2. Roper, N. (1999). Õenduse alused : elamise mudelil põhinev õendusmudel.
Lõpetamise tingimusedÕppetöös osalemine, õpiväljundite omandamine.
Väljastatavad dokumendidKursuse lõpetajale väljastatakse tunnistus, kui
õpiväljundid on saavutatud.
Täiendav informatsioon


Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis!