Uued suunad õenduspraktikas
ÕppekavarühmSotsiaaltöö ja nõustamine, õendus
ÕpiväljundidÕppija:
1. oskab välja tuua õendusdiagnoose, kasutadas NANDA klassifikatsiooni;
2. teab õendusloo dokumenteerimise põhimõtteid lähtuvalt tõenduspõhisest õendusprotsessist;
3. teab a- ja antiseptika põhimõtteid ja oskab neid seostada õe tööga, teab vajalikke nakkustõrjemeetodeid haiglainfektsioonide ennetamisel tagamaks patsiendi/kliendi ja personali ohutut keskkonda;
4. oskab teostada kliinilise õenduse toiminguid simulatsiooni keskkonnas, tuginedes tõenduspõhisusele.
Õppekava eesmärkTäiendada ja kaasajastada õdede teadmisi ja oskusi kvaliteetse õendusabi osutamiseks.
SihtrühmKoolituse sihtrühm on varasema meditsiinikooli õe kutsekvalifikatsiooni omavad tööealised inimesed.
Õppekava koostaja ja juhtKadri Kööp
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemusTallinna Tervishoiu Kõrgkooli õppejõud-assistent
Õpingute alustamise tingimused Õe kutsekvalifikatsiooni tõendav dokument (Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli, Tartu Tervishoiu Kõrgkooli või Kohtla-Järve Meditsiinikooli diplom õe põhikoolituse õppekava täitmise kohta).
Minimaalne osalejate arv20
Maksimaalne osalejate arv30
Õppe maht40 akadeemilist tundi
Õppe sisuÕendusprotsess, NANDA taksonoomia olemus, NANDA taksonoomia valdkonnad ja klassid, patsiendi terviseseisundi hindamine ja õendusanamneesi võtmine, õendusdiagnooside sõnastamine NANDA I taksonoomia alusel, õendusloo dokumenteerimine (õendusplaani koostamine).
Infektsioonikontrolli alane terminoloogia, a- ja antiseptika põhimõtted, nakkustõrjemeetodid haiglainfektsioonide ennetamisel.
Käsitletakse erinevaid kliinilisi õendustoiminguid – süstimine, veenipunktsioon, veenikanüüli paigaldamine, põiekateetri paigaldamine, nasogastraalsondi paigaldamine, elektrokardiogrammi teostamine.
Õppekeskkonna kirjeldusKlassiruum, kus saab laudu ja toole vajadusel rühmatöö tegemiseks ümber tõsta; dataprojektor; tahvel. Õendustoimingute õppe läbiviimiseks on vajalikud abivahendid (kraanikauss koos vajalike des. vahenditega, mulaažid, kateeter, nasogastraalsond, elektrokardiogrammi aparaat).
Õppematerjalide loend 1. Herdman, T. H., (2012). NANDA International. Õendusdiagnoosid: Definitsioonid ja klassifikatsioon 2015-2017. Tartu: Elmatar.
2. Roper, N. (1999). Õenduse alused : elamise mudelil põhinev õendusmudel. Tartu : Elmatar.
Lõpetamise tingimusedNõutav on vähemalt 70% kontakttundides osalemine ja õpiväljundite omandamine.
Väljastatavad dokumendidÕpiväljundid omandanud õppijale väljastatakse tunnistus. Õpiväljundid mitteomandanud õppijale väljastatakse tõend.
Täiendav informatsioon


Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis!