Uued suunad õenduspraktikas | |
Õppekavarühm | Sotsiaaltöö ja nõustamine, õendus |
Õpiväljundid | Õppija: 1. oskab välja tuua õendusdiagnoose, kasutadas NANDA klassifikatsiooni; 2. teab õendusloo dokumenteerimise põhimõtteid lähtuvalt tõenduspõhisest õendusprotsessist; 3. teab a- ja antiseptika põhimõtteid ja oskab neid seostada õe tööga, teab vajalikke nakkustõrjemeetodeid haiglainfektsioonide ennetamisel tagamaks patsiendi/kliendi ja personali ohutut keskkonda; 4. oskab teostada kliinilise õenduse toiminguid simulatsiooni keskkonnas, tuginedes tõenduspõhisusele. |
Õppekava eesmärk | Täiendada ja kaasajastada õdede teadmisi ja oskusi kvaliteetse õendusabi osutamiseks. |
Sihtrühm | Koolituse sihtrühm on varasema meditsiinikooli õe kutsekvalifikatsiooni omavad tööealised inimesed. |
Õppekava koostaja ja juht | Kadri Kööp |
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemus | Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli õppejõud-assistent |
Õpingute alustamise tingimused | Õe kutsekvalifikatsiooni tõendav dokument (Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli, Tartu Tervishoiu Kõrgkooli või Kohtla-Järve Meditsiinikooli diplom õe põhikoolituse õppekava täitmise kohta). |
Minimaalne osalejate arv | 20 |
Maksimaalne osalejate arv | 30 |
Õppe maht | 40 akadeemilist tundi |
Õppe sisu | Õendusprotsess, NANDA taksonoomia olemus, NANDA taksonoomia valdkonnad ja klassid, patsiendi terviseseisundi hindamine ja õendusanamneesi võtmine, õendusdiagnooside sõnastamine NANDA I taksonoomia alusel, õendusloo dokumenteerimine (õendusplaani koostamine). Infektsioonikontrolli alane terminoloogia, a- ja antiseptika põhimõtted, nakkustõrjemeetodid haiglainfektsioonide ennetamisel. Käsitletakse erinevaid kliinilisi õendustoiminguid – süstimine, veenipunktsioon, veenikanüüli paigaldamine, põiekateetri paigaldamine, nasogastraalsondi paigaldamine, elektrokardiogrammi teostamine. |
Õppekeskkonna kirjeldus | Klassiruum, kus saab laudu ja toole vajadusel rühmatöö tegemiseks ümber tõsta; dataprojektor; tahvel. Õendustoimingute õppe läbiviimiseks on vajalikud abivahendid (kraanikauss koos vajalike des. vahenditega, mulaažid, kateeter, nasogastraalsond, elektrokardiogrammi aparaat). |
Õppematerjalide loend | 1. Herdman, T. H., (2012). NANDA International. Õendusdiagnoosid: Definitsioonid ja klassifikatsioon 2015-2017. Tartu: Elmatar. 2. Roper, N. (1999). Õenduse alused : elamise mudelil põhinev õendusmudel. Tartu : Elmatar. |
Lõpetamise tingimused | Nõutav on vähemalt 70% kontakttundides osalemine ja õpiväljundite omandamine. |
Väljastatavad dokumendid | Õpiväljundid omandanud õppijale väljastatakse tunnistus. Õpiväljundid mitteomandanud õppijale väljastatakse tõend. |
Täiendav informatsioon | |
Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis! |