Aiandusteraapia põhimõtete kasutamine erivajadusega inimestega töötamisel
Õppekavarühmteraapia ja taastusravi
ÕpiväljundidÕppija:
• tunneb aiandusteraapia põhimõtteid;
• tunneb aiandusteraapia meetodeid;
• teab, kuidas aiandusteraapia põhimõtteid kasutada erivajadusega inimestega töötamisel.
Õppekava eesmärkAnda teoreetiline ja praktiline ettevalmistus aiandusteraapia põhimõtete kasutamiseks erivajadusega inimestega töötamisel.
Sihtrühmtegevusjuhendajad
Õppekava koostaja ja juhtHanna-Maria Põldma
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemusMA, Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli tegevusteraapia õppekava juht
Õpingute alustamise tingimused igapäevaselt erivajadustega inimestega töötavad tegevusjuhendajad
Minimaalne osalejate arv10
Maksimaalne osalejate arv25
Õppe maht50 akadeemilist tundi
Õppe sisuÕppetöö toimub nii teoreetilise õppena kui ka praktiliste tegevuste kaudu.
Käsitletavad teemad:
1. aiandusteraapia põhimõtted;
2. aiandusteraapia meetodid ja tõenduspõhisus;
3. aiandusteraapias kasutatavate taimede omadused ja mõju inimesele;
4. aiandusteraapia sobivus erivajadustega inimestele ja klientide valiku põhimõtted.
Õppekeskkonna kirjeldusloenguruum, õppekäik ja praktilised tegevused looduses
Õppematerjalide loendChalton, G. (2008). Design for Nature in Dementia Care. Jessica Kingsley Publishers.
Etherington, N. (2012). Gardening for Children with Autism Spectrum Disorders and Special Educational Needs. Jessica Kingsley Publishers.
Haller, R.L., Kramer, C.L. (2006). Horticultural Therapy Methods: Making Connections in Health Care, Human Service, and Community Programs. CRC Press.
Simson, S.P., Straus, M.C. (1998). Horticulture as Therapy. Principles and Practice. CRC Press.
Lõpetamise tingimusedõppija osaleb õppetöös 100% ja on omandanud õpiväljundid
Väljastatavad dokumendidÕpiväljundid omandanud õppijale väljastatakse tunnistus. Õpiväljundid mitteomandanud õppijale väljastatakse tõend.
Täiendav informatsioonmugav ja ilmastikutingimustele vastav riietus


Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis!