Praktikajuhendajate koolitus 52 tundi | |
Õppekavarühm | Psühholoogia |
Õpiväljundid | Teab õppimise ja õpetamise ning praktika juhendamise põhimõtteid. Oskab üliõpilast/õpilast juhendada töökeskkonnas. Tunneb õppekava ja teab ajaplaneerimise aluseid. Oskab lähtuvalt hindamiskriteeriumitest üliõpilast/õpilast hinnata ja anda tagasisidet sooritatud praktikale. Oskab juhtumeid analüüsida. Oskab situatsioone eetiliselt lahendada. |
Õppekava eesmärk | Anda ülevaade praktikajuhendamise protsessist ja valmisolek üliõpilase/õpilase praktika juhendamiseks. |
Sihtrühm | Õed, ämmaemandad, hooldustöötajad, tegevusterapeudid, farmatseudid, erakorralise meditsiini tehnikud, lapsehoidjad ja sterilisatsioonitehnikud, kes juhendavad oma töökohas praktikante. |
Õppekava koostaja ja juht | |
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemus | Magistriharidus või sellega võrdsustatud haridustase. |
Õpingute alustamise tingimused | Erialane kõrgharidus või keskeriharidus ning koolitataval on koolituse toimumise ajal juhendatav. |
Minimaalne osalejate arv | |
Maksimaalne osalejate arv | |
Õppe maht | 52 akadeemilist tundi, millest 32 tundi kontaktõpet ja 20 tundi iseseisvat tööd. |
Õppe sisu | Õppimine ja õpetamine. Praktikajuhendamise põhimõtted. Hindamine ja tagasisidestamine. Juhtumipõhine lähenemine. Kutse- ja tööeetika. Õppekava sisu ja ajaplaneerimise alused. |
Õppekeskkonna kirjeldus | Klassiruum. Moodle e-õppe keskkond. |
Õppematerjalide loend | Biggs, J., Tang, C. (2007). Õppimist väärtustav õpetamine ülikoolis. Tartu Ülikooli Kirjastus. Karm, M. (2013). Õppemeetodid kõrgkoolis. SA Archimedes Internetis: Veebiversioon (* .pdf) Pilli, E. (2009). Väljundipõhine hindamine kõrgkoolis. SA Archimedes. Internetis: http://primus.archimedes.ee/sites/default/files/oppejoud/Hindamisraamat.pdf Rogalevitš, V., Puusaar, M. (2013). Moodle – moodsa õpetaja sõber. HITSA Innovatsioonikeskus. Internetis: https://moodle.hitsa.ee/pluginfile.php/425237/mod_page/content/40/MoodleA5_FINAL.pdf Roosalu, T., Roosmaa, E. L., Lindemann, K., Reiska, E., Saar, E., Unt, M., Vöörmann, R., Lang, A. (2013). Täiskasvanud õppijad Eesti kõrgharidussüsteemis. SA Archimedes Internetis: Veebiversioon (*.pdf) Sweitzer, H. F., King, M. A. (2004). Edukas praktika. Õppimine kogemuse kaudu. Tartu Ülikooli Kirjastus. Unt, M., Täht, K. (2014). Tööturu väljakutsed kõrgharidusele. SA Archimedes Internetis: Veebiversioon (*.pdf) Vahtramäe, A., Sikk, J., Kaldma, M., Reva, E., Koit, K., Varendi, M. (2011). Praktika kõrgkoolis. SA Archimedes. Internetis: Raamatu veebiversioon (*pdf.) Õppekava vastavalt juhendatava üliõpilase/õpilase erialale. Internetis: http://www.ttk.ee/et |
Lõpetamise tingimused | Õppetöös osalemine vähemalt 80% ulatuses ning õpiväljundite omandamine. |
Väljastatavad dokumendid | Õpiväljundid omandanud koolitatavale väljastatakse tunnistus, õpiväljundeid mitteomandanud koolitatavale väljastatakse tõend. |
Täiendav informatsioon | |
Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis! |