Praktikajuhendajate koolitus 52 tundi
ÕppekavarühmPsühholoogia
ÕpiväljundidTeab õppimise ja õpetamise ning praktika juhendamise
põhimõtteid.
Oskab üliõpilast/õpilast juhendada töökeskkonnas.
Tunneb õppekava ja teab ajaplaneerimise aluseid.
Oskab lähtuvalt hindamiskriteeriumitest üliõpilast/õpilast
hinnata ja anda tagasisidet sooritatud praktikale.
Oskab juhtumeid analüüsida.
Oskab situatsioone eetiliselt lahendada.
Õppekava eesmärkAnda ülevaade praktikajuhendamise protsessist ja
valmisolek üliõpilase/õpilase praktika juhendamiseks.
SihtrühmÕed, ämmaemandad, hooldustöötajad, tegevusterapeudid, farmatseudid, erakorralise meditsiini tehnikud, lapsehoidjad ja sterilisatsioonitehnikud, kes juhendavad oma töökohas praktikante.
Õppekava koostaja ja juht
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemusMagistriharidus või sellega võrdsustatud haridustase.
Õpingute alustamise tingimused Erialane kõrgharidus või keskeriharidus ning koolitataval
on koolituse toimumise ajal juhendatav.
Minimaalne osalejate arv
Maksimaalne osalejate arv
Õppe maht52 akadeemilist tundi, millest 32 tundi kontaktõpet ja 20 tundi iseseisvat tööd.
Õppe sisuÕppimine ja õpetamine.
Praktikajuhendamise põhimõtted.
Hindamine ja tagasisidestamine.
Juhtumipõhine lähenemine.
Kutse- ja tööeetika.
Õppekava sisu ja ajaplaneerimise alused.
Õppekeskkonna kirjeldusKlassiruum.
Moodle e-õppe keskkond.
Õppematerjalide loendBiggs, J., Tang, C. (2007). Õppimist väärtustav õpetamine ülikoolis. Tartu Ülikooli Kirjastus.
Karm, M. (2013). Õppemeetodid kõrgkoolis. SA Archimedes Internetis: Veebiversioon (*
.pdf)
Pilli, E. (2009). Väljundipõhine hindamine kõrgkoolis. SA Archimedes. Internetis:
http://primus.archimedes.ee/sites/default/files/oppejoud/Hindamisraamat.pdf
Rogalevitš, V., Puusaar, M. (2013). Moodle – moodsa õpetaja sõber. HITSA
Innovatsioonikeskus. Internetis:
https://moodle.hitsa.ee/pluginfile.php/425237/mod_page/content/40/MoodleA5_FINAL.pdf
Roosalu, T., Roosmaa, E. L., Lindemann, K., Reiska, E., Saar, E., Unt, M., Vöörmann, R.,
Lang, A. (2013). Täiskasvanud õppijad Eesti kõrgharidussüsteemis. SA Archimedes
Internetis: Veebiversioon (*.pdf)
Sweitzer, H. F., King, M. A. (2004). Edukas praktika. Õppimine kogemuse kaudu. Tartu
Ülikooli Kirjastus.
Unt, M., Täht, K. (2014). Tööturu väljakutsed kõrgharidusele. SA Archimedes Internetis:
Veebiversioon (*.pdf)
Vahtramäe, A., Sikk, J., Kaldma, M., Reva, E., Koit, K., Varendi, M. (2011). Praktika
kõrgkoolis. SA Archimedes. Internetis: Raamatu veebiversioon (*pdf.)
Õppekava vastavalt juhendatava üliõpilase/õpilase erialale. Internetis: http://www.ttk.ee/et
Lõpetamise tingimusedÕppetöös osalemine vähemalt 80% ulatuses ning
õpiväljundite omandamine.
Väljastatavad dokumendidÕpiväljundid omandanud koolitatavale väljastatakse
tunnistus, õpiväljundeid mitteomandanud koolitatavale
väljastatakse tõend.
Täiendav informatsioon


Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis!