Elastse teibi kasutusvõimalused traumade ja ülekoormussündroomide ennetamiseks ja leevendamiseks | |
Õppekavarühm | Teraapia ja taastusravi |
Õpiväljundid | Õppija tunneb sportimisel enamesinevate traumade tekkemehehanismi, oskab tõenduspõhiselt hinnata skriiningtestide, lihastestide ja funktsionaalsete testide abil enamesinevaid ala-ja ülajäseme, lülisamba traumadest ja ülekoormusest tulenevaid haigusi, seisundeid ja nendest tulenevaid tegevuspiiranguid sportimisel ja igapäevategevustes, suudab rakendada vähemalt 2 konkreetsest traumast tuleneva seisundi ennetamiseks/parandamiseks skriining- ja lihastesti, funktsionaalset testi ning valida ja teostada lihaskorrektsiooni või turseaplikatsiooni. |
Õppekava eesmärk | Koolituse eesmärgiks on anda tõenduspõhised baasteadmised elastse teibi kasutusmeetoditest, põhialustest, k-teipimise vajaduse hindamisest, hindamismeetodite kasutamisest ning praktilised oskused elastse teibi (k-teibi) kasutuseks sporditraumade ennetamises ja teraapias. |
Sihtrühm | Treenerid, kehalise kasvatuse õpetajad. |
Õppekava koostaja ja juht | Hille Maas |
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemus | Kõrgharidus inimese tegutsemisvõime hindamise ja terapeutilise käsitluse tundmist eeldavatel erialadel (füsio-või tegevusteraapia). |
Õpingute alustamise tingimused | Koolitusel osalemiseks on vajalikud anatoomia, füsioloogia, kinesioloogia ja biomehhaanika alased teadmised ning peamiste traumade ja ülekoormushaiguste tekkepõhjuste tundmine. |
Minimaalne osalejate arv | 11 |
Maksimaalne osalejate arv | 18 |
Õppe maht | 8 akadeemilist tundi |
Õppe sisu | Õpitakse tundma sportimisel enamesinevate traumade tekkemehehanismi, osatakse tõenduspõhiselt hinnata skriiningtestide, lihastestide ja funktsionaalsete testide abil enamesinevaid ala-ja ülajäseme, lülisambatraumadest ja ülekoormusest tulenevaid haigusi, seisundeid ja nendest tulenevaid tegevuspiiranguid sportimisel ja igapäevategevustes. Lisaks õpitakse rakendama vähemalt 2 konkreetsest traumast tuleneva seisundi ennetamiseks/parandamiseks skriining- ja lihastesti, funktsionaalset testi ning valima ja teostama lihaskorrektsiooni või turseaplikatsiooni. |
Õppekeskkonna kirjeldus | Klassiruum teraapialaudadega |
Õppematerjalide loend | 1. http://www.kinesiotaping.co.uk/research/casestudies-2016.jsp 2. Birgit Kumbrink: K Taping: An Illustrated Guide - Basics - Techniques - Indications Paperback – January 29, 2012 (eesti) |
Lõpetamise tingimused | Auditoorses ja praktilises töös osalemine. Praktilise töö kokkuvõtte esitamine ja oma terapeutiliste seisukohtade põhjendamine. Õppija tutvub traumaatilisi tugiliikumiselundkonna seisundeid käsitlevate elastse teipimise alaste artiklitega järgneval veebilehel: http://www.kinesiotaping.co.uk/research/casestudies-2016.jsp Õppija refereerib ühte artiklit ja leiab vastused järgmistele küsimustele: 1. Millist traumapõhist või ülekoormuslikku seisundit antud artiklis on uuritud? 2. Milline oli antud uuringus kajastatud tulemus? 3. Kas ühinete autori(te) arvamusega tulemuste osas? |
Väljastatavad dokumendid | Õppijale, kes omandab õpiväljundid, väljastatakse tunnistus. Õppijale, kes ei omanda õpiväljundeid, väljastatakse tõend. |
Täiendav informatsioon | |
Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis! |