Emotsionaalse maailmapildi avastamine | |
Õppekavarühm | Isikuareng |
Õpiväljundid | Õppija: 1. Oskab määrata inimese tüüpi lähtuvalt närvisüsteemist, korrigeerida käitumist suhtlemisoskuse parandamiseks ja konfliktsituatsioonide ennetamiseks. 2. Oskab kasutada meetmeid stressisituatsioonidest väljumiseks. 3. Oskab õiget ja olukorrale vastavat psühholoogilist abi osutada stressisituatsioonis inimesele. 4. Oskab märgata lapse tähelepanupuuduse ja hüperaktiivsuse tunnuseid. |
Õppekava eesmärk | Anda õppijale teadmised inimese närvisüsteemist, emotsioonide ja stressi mõjust inimese elule ja oskused stressiolukordade ning hüperaktiivsete lastega toime tulla. |
Sihtrühm | Koolituse sihtrühmaks on erialase hariduseta täiskasvanud, keskharidusega täiskasvanud või aegunud oskustega elanikkond vanuses 50+. Koolitus sobib väga hästi just nendele inimestele, kellel on kodus hüperaktiivne laps või kes tööalaselt puutuvad kokku hüperaktiivsete lastega nt lastehaiglas, perearsti juures või koolis. |
Õppekava koostaja ja juht | Lilia Kerro |
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemus | Psühholoog, suhtlemistreener (magistrikraadiga võrdsustatud kõrgharidus). |
Õpingute alustamise tingimused | Sihtrühma kuuluvad inimesed peavad olema erialase hariduseta täiskasvanud, keskhariduseta täiskasvanud või aegunud oskustega elanikkond vanuses 50+. |
Minimaalne osalejate arv | 26 |
Maksimaalne osalejate arv | 30 |
Õppe maht | 24 akadeemilist tundi |
Õppe sisu | 1. Inimese emotsionaalne minapilt. 2. Närvisüsteemi liigid. 3. Stressi ja depressiooni tekkimise põhjused. 3.1.Elumuutuste kartus stressi tekitajana. 3.2.Emotsionaalse läbipõlemise sündroom. 4. Kuidas tulla toime stressi ja depressiooniga? 5. Tähelepanupuudusega ja hüperaktiivsete laste emotsionaalsed eripärad. 5.1. Tähelepanupuuduse ja hüperaktiivsuse põhjused. 5.2. Tähelepanupuuduse ja hüperaktiivsuse tunnused. 5.3. Kuidas aidata hüperaktiivset last? Praktilise töö lühikirjeldus: juhtumite lahendamine, testide täitmine. |
Õppekeskkonna kirjeldus | Klassiruum, kus saab laudu ja toole vajadusel rühmatöö tegemiseks ümber tõsta; dataprojektor; tahvel. |
Õppematerjalide loend | |
Lõpetamise tingimused | Kursuse lõpetamise tingimused on 85% õppetöös osalemine, ülesannete täitmine, õpiväljundite saavutamine ja lõpetamise tingimustele vastanud õppijatele väljastatakse tunnistused. Kursus lõpeb õpiväljundite hindamisega suhtlemissituatsioonide läbimängimise kaudu. Õpiväljundite hindamiskriteeriumiks on oskus demonstreerida õppejõu poolt ette antud situatsiooni ja analüüsida kaasõppijate situatsioonide lahendusi. |
Väljastatavad dokumendid | Õppijale, kes omandab õpiväljundid, väljastatakse tunnistus. Õppijale, kes ei omanda õpiväljundeid, väljastatakse tõend. |
Täiendav informatsioon | |
Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis! |