Õed tagasi tervishoidu
ÕppekavarühmTervis, meditsiin, õendus
ÕpiväljundidÜldained (18 EAP):
1. Õenduse alused ja esmaabi (2 EAP) õpiväljundid:
1.1. Teab õenduse põhimõisteid ja väärtustab õe rolli tervishoius ja ühiskonnas.
1.2. Teab õenduse ajaloolist kujunemist ja olulisemate õendusteoreetikute seisukohti.
1.3. Oskab kasutada esmaabi võtteid erinevate vigastuste/erakorraliste seisundite puhul.
2. Õendusprotsess ja patsiendi õpetuse alused (2 EAP) õpiväljundid:
2.1. Väärtustab pere-, patsiendi-/kliendikesksust õendusabis.
2.2. Oskab välja tuua õendusdiagnoose kasutadas NANDA klassifikatsiooni.
2.3. Teab õendusloo dokumenteerimise põhimõtteid lähtuvalt tõenduspõhisest
õendusprotsessist (oskab koostada õendusplaani).
2.4. Teab patsiendi õpetamise protsessi.
3. Õe eriala ained 6 EAP (esmatasandi tervishoid, vaimse tervise õendus, haige lapse
õendus, kliiniline õendus) õpiväljundid:
3.1. Teab õe töövaldkondi, töökorraldust ja arengusuundi esmatasandi
tervishoiusüsteemis.
3.2. Oskab hinnata patsiendi psühho-sotsiaalsest seisundit ning toob välja patsiendi
õendusprobleemid ning leiab neile tõenduspõhiseid lahendusi.
3.3. Oskab anda õendusabi lapsele ja perele enam levinud lastehaiguste korral, toetudes
tõenduspõhisusele.
3.4. Teab õendusabi probleeme, oskab õendustegevust planeerida ja rakendada
erinevate haiguste korral.
4. Farmakoloogia 2 EAP õpiväljundid:
4.1. Teab õenduse erinevates valdkondades kasutatavaid ravimeid ja nende
toimemehhanisme.
4.2. Teab ravimite vastunäidustusi ja kõrvaltoimeid ning kõrvaltoimete vähendamise
võimalusi.
4.3. Teab ravimdooside arvutamise põhimõtteid.
5. Kliinilise õenduse toimingud (6 EAP) õpiväljundid:
5.1. Teab a- ja antiseptika põhimõtteid ja oskab neid seostada õe tööga, teab vajalikke
nakkustõrjemeetodeid haiglainfektsioonide ennetamisel tagamaks patsiendi/kliendi
ja personali ohutut keskkonda.
5.2. Oskab valida õendusabi osutamiseks patsiendikeskseid õpetamismeetodeid
vastavalt teostatavale toimingule.
5.3. Oskab teostada kliinilise õenduse toiminguid simulatsiooni keskkonnas tuginedes
tõenduspõhisusele.
6. Eesti keele õpe (6 EAP) õpiväljundid:
6.1. Väärtustab eesti keelt, sõna tähtsust suhtlemisprotsessis ning korrektset
keelekasutust.
6.2. Oskab end nii kõnes kui kirjas korrektselt eesti keeles väljendada
7. Kliiniline praktika (6EAP) (156h) praktikakeskkonnas õpiväljundid:
7.1. Oskab rakendada teooriat ja praktikat, osutades tõenduspõhist ja patsiendikeskset
õendusabi igas eas inimestele eesmärgiga edendada tervist, suurendada
toimetulekut ja parendada elukvaliteeti.
7.2. Teab õe eetikat ja väärtustab holistlikku inimkäsitlust patsiendi- ja perekeskse
õendusabi osutamisel.
7.3. Teab iseseisva õendusabi tähendust ja vastutust ning analüüsib oma valmisolekut
töötamisel tervishoiusüsteemis, tehes koostööd multidistsiplinaarses meeskonnas.
7.4. Oskab kasutada kaasaegseid infotehnoloogia vahendeid töö dokumenteerimiseks,
patsientide nõustamiseks ja meeskonnatöös töökeskkonnas.
Õppekava eesmärkKoolituse eesmärk on täiendada ja kaasajastada
õendusalaseid teadmisi ja oskusi õdedel, kes ei tööta õena
ja ei ole kantud tervishoiutöötajate registrisse. Koolituse
läbimine aitab ette valmistada tervishoiuvaldkonnas
mittetöötavaid õdesid õe teooria- ja praktikaeksami
sooritamiseks, mis on vajalik nende kandmiseks
tervishoiutöötajate registrisse.
SihtrühmÕed, kes ei ole kantud tervishoiutöötajate registrisse.
Õppekava koostaja ja juhtKadri Kööp, RN, MSc
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemuserialane kõrgharidus ja töökogemus
Õpingute alustamise tingimused Kutsekvalifikatsiooni tõendav dokument (õed – Tallinna
Tervishoiu Kõrgkooli, Tartu Tervishoiu Kõrgkooli,
Kohtla-Järve Meditsiinikooli diplom või välisriigi haridust
tõendav dokument (koos ENIC/NARIC keskuse antud
hinnanguga) õe põhikoolituse õppekava täitmise kohta).
Minimaalne osalejate arv20
Maksimaalne osalejate arv25
Õppe maht780 tundi
Õppe sisuKoolitus koosneb üldainetest (18 EAP), eesti keele õppest
(6 EAP) ja kliinilisest praktikast (6 EAP). Üldainete maht
on 18 EAP, millest õenduse alused ja esmaabi 2 EAP,
õendusprotsess ja patsiendiõpetus 2 EAP, farmakoloogia 2
EAP, õe eriala ained 6 EAP (esmatasandi tervishoid,
vaimse tervise õendus, haige lapse õendus, kliiniline
õendus), kliinilise õenduse toimingud 6 EAP.
Õppekeskkonna kirjeldusseminariruum, simulatsioonikeskkond
Õppematerjalide loendHerdman, T. H. (toim.) (2014). Õendusdiagnoosid:
Definitsioonid ja klassifikatsioon 2012-2014. Tartu:
Elmatar.
Lõpetamise tingimusedÕe teooria- ja praktikaeksami sooritamine, mis annab
võimaluse tervishoiutöötajate registrisse kandmiseks
Väljastatavad dokumendidÕppijale, kes omandab õpiväljundid, väljastatakse tunnistus. Õppijale, kes ei omanda õpiväljundeid, väljastatakse tõend.
Täiendav informatsioonKINNITATUD
15.06.2016 rektori
käskkirjaga nr 4-7/63


Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis!