Õed tagasi tervishoidu | |
Õppekavarühm | Tervis, meditsiin, õendus |
Õpiväljundid | Üldained (18 EAP): 1. Õenduse alused ja esmaabi (2 EAP) õpiväljundid: 1.1. Teab õenduse põhimõisteid ja väärtustab õe rolli tervishoius ja ühiskonnas. 1.2. Teab õenduse ajaloolist kujunemist ja olulisemate õendusteoreetikute seisukohti. 1.3. Oskab kasutada esmaabi võtteid erinevate vigastuste/erakorraliste seisundite puhul. 2. Õendusprotsess ja patsiendi õpetuse alused (2 EAP) õpiväljundid: 2.1. Väärtustab pere-, patsiendi-/kliendikesksust õendusabis. 2.2. Oskab välja tuua õendusdiagnoose kasutadas NANDA klassifikatsiooni. 2.3. Teab õendusloo dokumenteerimise põhimõtteid lähtuvalt tõenduspõhisest õendusprotsessist (oskab koostada õendusplaani). 2.4. Teab patsiendi õpetamise protsessi. 3. Õe eriala ained 6 EAP (esmatasandi tervishoid, vaimse tervise õendus, haige lapse õendus, kliiniline õendus) õpiväljundid: 3.1. Teab õe töövaldkondi, töökorraldust ja arengusuundi esmatasandi tervishoiusüsteemis. 3.2. Oskab hinnata patsiendi psühho-sotsiaalsest seisundit ning toob välja patsiendi õendusprobleemid ning leiab neile tõenduspõhiseid lahendusi. 3.3. Oskab anda õendusabi lapsele ja perele enam levinud lastehaiguste korral, toetudes tõenduspõhisusele. 3.4. Teab õendusabi probleeme, oskab õendustegevust planeerida ja rakendada erinevate haiguste korral. 4. Farmakoloogia 2 EAP õpiväljundid: 4.1. Teab õenduse erinevates valdkondades kasutatavaid ravimeid ja nende toimemehhanisme. 4.2. Teab ravimite vastunäidustusi ja kõrvaltoimeid ning kõrvaltoimete vähendamise võimalusi. 4.3. Teab ravimdooside arvutamise põhimõtteid. 5. Kliinilise õenduse toimingud (6 EAP) õpiväljundid: 5.1. Teab a- ja antiseptika põhimõtteid ja oskab neid seostada õe tööga, teab vajalikke nakkustõrjemeetodeid haiglainfektsioonide ennetamisel tagamaks patsiendi/kliendi ja personali ohutut keskkonda. 5.2. Oskab valida õendusabi osutamiseks patsiendikeskseid õpetamismeetodeid vastavalt teostatavale toimingule. 5.3. Oskab teostada kliinilise õenduse toiminguid simulatsiooni keskkonnas tuginedes tõenduspõhisusele. 6. Eesti keele õpe (6 EAP) õpiväljundid: 6.1. Väärtustab eesti keelt, sõna tähtsust suhtlemisprotsessis ning korrektset keelekasutust. 6.2. Oskab end nii kõnes kui kirjas korrektselt eesti keeles väljendada 7. Kliiniline praktika (6EAP) (156h) praktikakeskkonnas õpiväljundid: 7.1. Oskab rakendada teooriat ja praktikat, osutades tõenduspõhist ja patsiendikeskset õendusabi igas eas inimestele eesmärgiga edendada tervist, suurendada toimetulekut ja parendada elukvaliteeti. 7.2. Teab õe eetikat ja väärtustab holistlikku inimkäsitlust patsiendi- ja perekeskse õendusabi osutamisel. 7.3. Teab iseseisva õendusabi tähendust ja vastutust ning analüüsib oma valmisolekut töötamisel tervishoiusüsteemis, tehes koostööd multidistsiplinaarses meeskonnas. 7.4. Oskab kasutada kaasaegseid infotehnoloogia vahendeid töö dokumenteerimiseks, patsientide nõustamiseks ja meeskonnatöös töökeskkonnas. |
Õppekava eesmärk | Koolituse eesmärk on täiendada ja kaasajastada õendusalaseid teadmisi ja oskusi õdedel, kes ei tööta õena ja ei ole kantud tervishoiutöötajate registrisse. Koolituse läbimine aitab ette valmistada tervishoiuvaldkonnas mittetöötavaid õdesid õe teooria- ja praktikaeksami sooritamiseks, mis on vajalik nende kandmiseks tervishoiutöötajate registrisse. |
Sihtrühm | Õed, kes ei ole kantud tervishoiutöötajate registrisse. |
Õppekava koostaja ja juht | Kadri Kööp, RN, MSc |
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemus | erialane kõrgharidus ja töökogemus |
Õpingute alustamise tingimused | Kutsekvalifikatsiooni tõendav dokument (õed – Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli, Tartu Tervishoiu Kõrgkooli, Kohtla-Järve Meditsiinikooli diplom või välisriigi haridust tõendav dokument (koos ENIC/NARIC keskuse antud hinnanguga) õe põhikoolituse õppekava täitmise kohta). |
Minimaalne osalejate arv | 20 |
Maksimaalne osalejate arv | 25 |
Õppe maht | 780 tundi |
Õppe sisu | Koolitus koosneb üldainetest (18 EAP), eesti keele õppest (6 EAP) ja kliinilisest praktikast (6 EAP). Üldainete maht on 18 EAP, millest õenduse alused ja esmaabi 2 EAP, õendusprotsess ja patsiendiõpetus 2 EAP, farmakoloogia 2 EAP, õe eriala ained 6 EAP (esmatasandi tervishoid, vaimse tervise õendus, haige lapse õendus, kliiniline õendus), kliinilise õenduse toimingud 6 EAP. |
Õppekeskkonna kirjeldus | seminariruum, simulatsioonikeskkond |
Õppematerjalide loend | Herdman, T. H. (toim.) (2014). Õendusdiagnoosid: Definitsioonid ja klassifikatsioon 2012-2014. Tartu: Elmatar. |
Lõpetamise tingimused | Õe teooria- ja praktikaeksami sooritamine, mis annab võimaluse tervishoiutöötajate registrisse kandmiseks |
Väljastatavad dokumendid | Õppijale, kes omandab õpiväljundid, väljastatakse tunnistus. Õppijale, kes ei omanda õpiväljundeid, väljastatakse tõend. |
Täiendav informatsioon | KINNITATUD 15.06.2016 rektori käskkirjaga nr 4-7/63 |
Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis! |