Suhtlemisoskuse arendamine vene keeles | |
Õppekavarühm | Isikuareng |
Õpiväljundid | Õppija: 1. Saab aru aktiivse suhtlemise põhimõtetest ja oskab neid kliendi/patsiendiga suheldes kasutada; 2. teab koostöö põhitegureid ja kasutab neid nii paaris- kui grupisuhtluses; 3. oskab ennast määratleda kliendi/patsiendiga suhtlemisel; 4. teab enda psühholoogilisi omadusi: vajadusi, võimeid, iseloomu ja eneseteadvust; 5. oskab valida patsiendi/kliendi närvisüsteemi liigist lähtuvalt õige suhtlemisviisi; 6. oskab ennast suhtlusprotsessis reguleerida ja juhtida; 7. tuleb toime agressiivse kliendi/patsiendiga suhtlemisel; 8. oskab konfliktsituatsioone juhtida; 9. teab efektiivse veenmise põhimõtteid ja kasutab neid; 10. kasutab suhtlemisel loomingulist mõtlemist ja teemaarendust. |
Õppekava eesmärk | Anda tervishoiutöötajatele teadmised, kuidas suhelda kliendi või patsiendiga ametialastes keerulistes situatsioonides, kuidas konfliktsiotuatsioone ennetada ning kuidas edastada raskeid sõnumeid. |
Sihtrühm | Kursuse sihtrühmaks tervishoiuasutuste töötajad (õde, ämmaemand, hooldustöötaja, tugipersonal), kes tunnevad vajadust suhtlemisoskuste arendamiseks, et olla tööjõuturul konkurentsivõimelised ning spetsialistid, kes ei ole pikalt valdkonnas töötanud ja soovivad erialasele tööle tagasi saada. |
Õppekava koostaja ja juht | Lilia Kerro, psühholoog, suhtlemistreener. |
Koolitaja kvalifikatsiooni-, õpi- ja/või töökogemus | Psühholoog, suhtlemistreener. |
Õpingute alustamise tingimused | Sihtrühma kuuluvad inimesed peavad olema erialase hariduseta täiskasvanud, keskhariduseta täiskasvanud või aegunud oskustega elanikkond vanuses 50+. |
Minimaalne osalejate arv | 20 |
Maksimaalne osalejate arv | 26 |
Õppe maht | 40 akadeemilist tundi |
Õppe sisu | 1. Aktiivsuse printsiip ja inimese isiksuse areng. 2. Suhtlemine kui koostöö põhitegur. 3. Tajumine suhtlusprotsessis. 4. Isiksuse psühholoogilised omadused: vajadused, võimed, iseloom, eneseteadvus. 5. Närvisüsteemi liik ja inimese käitumine. 6. Eneseusalduse ja enesemääratlemise seosed. 7. Agressiivsuse probleemid: bioloogilised ja sotsiaalsed aspektid. 8. Konflikt: liigid, struktuur, staadiumid; konfliktsituatsioonide juhtimine. 9. Grupi struktuur; grupi juhtimise stiilid. 10. Efektiivse veenmise põhimõtted. 11. Loomingulise mõtlemise arendamine. |
Õppekeskkonna kirjeldus | Klassiruum, kus saab laudu ja toole vajadusel rühmatöö tegemiseks ümber tõsta; dataprojektor; tahvel. |
Õppematerjalide loend | Koolitaja loengumaterjalid. |
Lõpetamise tingimused | Kursuse lõpetamise tingimused on 85% õppetöös osalemine, ülesannete täitmine, õpiväljundite saavutamine. Kursus lõpeb õpiväljundite hindamisega läbi suhtlemissituatsioonide läbimängimise. Õpiväljundite hindamiskriteeriumiks on oskus demonstreerida õppejõu poolt ette antud erialast suhtlemissituatsiooni ja analüüsida kaasõppijate suhtlemissituatsioonide lahendusi. |
Väljastatavad dokumendid | Õppijale, kes omandab õpiväljundid, väljastatakse tunnistus. Õppijale, kes ei omanda õpiväljundeid, väljastatakse tõend. |
Täiendav informatsioon | Kursuseid rahastatakse ESF programmist "Täiskasvanuhariduse edendamine ja õppimisvõimaluste avardamine", kinnitatud Haridus- ja teadusministri 8. juuni 2015. a käskkirjaga nr 235) 2017. |
Registreerimine TTK Täiendkoolituse õppeinfosüsteemis! |