Kõrghariduseta kooliõdede oskuste kaasajastamine (ESF ja HTM rahastusega)
Õppekava: Kõrghariduseta kooliõdede oskuste kaasajastamine
Toimub: 01.03 kell 8.30-14.00, 02.03 kell 8.30-16.00, 23.04 kell 8.30-17.00, 25.04 kell 8.30-17.00, 27.04 kell 8.30-16.00, 04.06 kell 8.30-16.00, 11.06 kell 8.30-16.00, 13.08 kell 10.00-15.15, 14.08 kell 10.00-14.30, 16.08 kell 10.00-14.30, 21.08 kell 10.00-14.30, 23.08 kell 10.00-14.30, 22.10 kell 8.30-17.00 ja 23.10 kell 8.30-17.00
Eesmärk: Kaasajastada ja täiendada kõrghariduseta kooliõdede teadmisi ja oskusi.
Koolitajad: Elo Olonen, Merle Väljari, Ljudmila Linnik, Merle Kiloman, Õilme Siimer, Marika Merits, Mare Tupits, Siret Piirsalu, Ene Kotkas
Maht: 100 akadeemilist tundi
Õpiväljundid: I teema: üldfarmakoloogia (26 t) läbinud õppija:
1. Omab teadmisi ravimite toimetest organismile ja toimeid mõjutavatest teguritest;
2. tunneb erinevaid ravimvorme ja ravimite manustamisviise ning ravimi toime sõltuvust ravimvormist ja manustamisviisist;
3. omab teadmisi enamkasutatavatest ravimrühmadest, nende farmakokineetikast, farmakodünaamikast, kasutamisnäidustustest, vastunäidustustest ning kõrvaltoimetest;
3. omab teadmisi ravis kasutatavatest ravimitest.

II teema: a- ja antiseptika (8 t) läbinud õppija:
1. Oskab planeerida protsessipõhist õendusabi lähtuvalt patsiendi- ja kliendikesksusest.
2. Oskab turvaliselt sooritada õendustoiminguid, kasutades a- ja antiseptika põhimõtteid ning ergonoomilisi töövõtteid.

III teema: suhtlemisoskuse arendamine (26 t) läbinud õppija:
1.Teab suhtlemisega seotud põhimõisteid ja peamiseid käsitlusi ning oskab näha nende seotust kutsetööga, sh eetika küsimused;
2.tunneb õigeid suhtlemismudeleid mõistab iseenda võimeid ja ressursse, indiviidi suhtlemise-käitumise olemust ning põhjuseid lähtuvalt indiviidide erinevustest;
3.tunneb ja väärtustab meeskonnatöö põhialuseid ning kasutab neid nii paaris- kui grupisuhtluses;
4.tuleb toime agressiivse lapse/lapsevanemaga suhtlemisel;
5.oskab lahendada konfliktsituatsioone ning on võimeline pakkuma võimalikke lahendusi.

IV teema: vägivald ja vaimne tervis (8 t) läbinud õppija:
1. Teab vaimse tervise mõistet ja sisu;
2. teab vägivalla olemust, vorme ja selle ilminguid, sh koolikeskkonnas;
3. rakendab sobivaid sekkumis- ja toimetulekutehnikaid kooliõe tegevusest lähtuvalt.


V teema: nägemisteravuse kontroll (6 t) läbinud õppija:
1. Oskab läbi viia monokulaarset ja binokulaarset vaba visuse kontrolli kooliõpilastel ning seda dokumenteerida;
2. teab erinevaid nägemisteravuse uurimise tabeleid ning oskab neid kasutada;
3. dokumenteerib vajadusel õpilase esitatud muud nägemisega seotud kaebused;
4. anomaaliate ilmnedes suunab õpilase edasi optometristi ja/või silmaarsti juurde.

VI teema: eesti/vene keel (26 t) läbinud õppija:
1. Oskab lapsega eesti/vene keeles suhelda, valides õige suhtlustaktika;
2. oskab koguda eesti/vene keeles anamneesi;
3. oskab last juhendada eesti/vene keeles, kuidas manustada ravimeid;
4. oskab eesti/vene keeles nõustada nii last kui lapsevanemat vägivalla teemal;
5. oskab last ja lapsevanemat eesti/vene keeles juhendada nägemisprobleemide korral.
Kursuse hind: ESF ja HTM rahastusega, osalejale tasuta
Toimumiskoht: Tallinna Tervishoiu Kõrgkool, Kännu 67
Lisainfo: Koolitus komplekteeritakse koostöös SA-ga Tallinna Koolitervishoid
Info koolitusest loobumise kohta: