Kõrghariduseta kooliõdede oskuste kaasajastamine (ESF ja HTM rahastusega) | |
Õppekava: Kõrghariduseta kooliõdede oskuste kaasajastamine | |
Toimub: | 01.03 kell 8.30-14.00, 02.03 kell 8.30-16.00, 23.04 kell 8.30-17.00, 25.04 kell 8.30-17.00, 27.04 kell 8.30-16.00, 04.06 kell 8.30-16.00, 11.06 kell 8.30-16.00, 13.08 kell 10.00-15.15, 14.08 kell 10.00-14.30, 16.08 kell 10.00-14.30, 21.08 kell 10.00-14.30, 23.08 kell 10.00-14.30, 22.10 kell 8.30-17.00 ja 23.10 kell 8.30-17.00 |
Eesmärk: | Kaasajastada ja täiendada kõrghariduseta kooliõdede teadmisi ja oskusi. |
Koolitajad: | Elo Olonen, Merle Väljari, Ljudmila Linnik, Merle Kiloman, Õilme Siimer, Marika Merits, Mare Tupits, Siret Piirsalu, Ene Kotkas |
Maht: | 100 akadeemilist tundi |
Õpiväljundid: | I teema: üldfarmakoloogia (26 t) läbinud õppija: 1. Omab teadmisi ravimite toimetest organismile ja toimeid mõjutavatest teguritest; 2. tunneb erinevaid ravimvorme ja ravimite manustamisviise ning ravimi toime sõltuvust ravimvormist ja manustamisviisist; 3. omab teadmisi enamkasutatavatest ravimrühmadest, nende farmakokineetikast, farmakodünaamikast, kasutamisnäidustustest, vastunäidustustest ning kõrvaltoimetest; 3. omab teadmisi ravis kasutatavatest ravimitest. II teema: a- ja antiseptika (8 t) läbinud õppija: 1. Oskab planeerida protsessipõhist õendusabi lähtuvalt patsiendi- ja kliendikesksusest. 2. Oskab turvaliselt sooritada õendustoiminguid, kasutades a- ja antiseptika põhimõtteid ning ergonoomilisi töövõtteid. III teema: suhtlemisoskuse arendamine (26 t) läbinud õppija: 1.Teab suhtlemisega seotud põhimõisteid ja peamiseid käsitlusi ning oskab näha nende seotust kutsetööga, sh eetika küsimused; 2.tunneb õigeid suhtlemismudeleid mõistab iseenda võimeid ja ressursse, indiviidi suhtlemise-käitumise olemust ning põhjuseid lähtuvalt indiviidide erinevustest; 3.tunneb ja väärtustab meeskonnatöö põhialuseid ning kasutab neid nii paaris- kui grupisuhtluses; 4.tuleb toime agressiivse lapse/lapsevanemaga suhtlemisel; 5.oskab lahendada konfliktsituatsioone ning on võimeline pakkuma võimalikke lahendusi. IV teema: vägivald ja vaimne tervis (8 t) läbinud õppija: 1. Teab vaimse tervise mõistet ja sisu; 2. teab vägivalla olemust, vorme ja selle ilminguid, sh koolikeskkonnas; 3. rakendab sobivaid sekkumis- ja toimetulekutehnikaid kooliõe tegevusest lähtuvalt. V teema: nägemisteravuse kontroll (6 t) läbinud õppija: 1. Oskab läbi viia monokulaarset ja binokulaarset vaba visuse kontrolli kooliõpilastel ning seda dokumenteerida; 2. teab erinevaid nägemisteravuse uurimise tabeleid ning oskab neid kasutada; 3. dokumenteerib vajadusel õpilase esitatud muud nägemisega seotud kaebused; 4. anomaaliate ilmnedes suunab õpilase edasi optometristi ja/või silmaarsti juurde. VI teema: eesti/vene keel (26 t) läbinud õppija: 1. Oskab lapsega eesti/vene keeles suhelda, valides õige suhtlustaktika; 2. oskab koguda eesti/vene keeles anamneesi; 3. oskab last juhendada eesti/vene keeles, kuidas manustada ravimeid; 4. oskab eesti/vene keeles nõustada nii last kui lapsevanemat vägivalla teemal; 5. oskab last ja lapsevanemat eesti/vene keeles juhendada nägemisprobleemide korral. |
Kursuse hind: | ESF ja HTM rahastusega, osalejale tasuta |
Toimumiskoht: | Tallinna Tervishoiu Kõrgkool, Kännu 67 |
Lisainfo: | Koolitus komplekteeritakse koostöös SA-ga Tallinna Koolitervishoid |
Info koolitusest loobumise kohta: | |